W celu wygenerowania pliku JPK_V7M należy przejść do zakładki Moja księgowość/Zamknij miesiąc. Po zaznaczeniu danego miesiąca proszę kliknąć przycisk Krok 1 Uruchom proces kontroli, co spowoduje wygenerowanie pliku JPK_V7.



Po przejściu do zakładki Moja księgowość/JPK będzie widoczny niezatwierdzony plik JPK_V7. Wraz z zatwierdzeniem pliku zostanie zatwierdzona poglądowa deklaracja VAT dostępna w Moja księgowość/Deklaracje. Po zatwierdzeniu pliku będzie go można wysłać za pomocą kwoty przychodu do autoryzacji, klikając w przycisk Wyślij.



Po wysłaniu pojawi się komunikat  Wysłano JPK V7


W momencie kliknięcia akcji Wyślij system automatycznie odświeży plik JPK w celu odświeżenia statusu wysyłki, aby od razu było widoczne dla Użytkownika, że dany plik został już wysłany do Urzędu Skarbowego. W momencie próby wysyłki ponownie danego JPK w jednym z poniższych statusów wysyłka się nie odbędzie oraz wyświetli się komunikat: 



Statusy dla których ponowna wysyłka nie zostanie zrealizowana przez system: 

1. Czeka na UPO, 

2. Wysłane elektronicznie, 

3. Czeka na wysyłkę elektroniczną (wstawiona do kolejki), 

4. Zlecone do wysłania, 

5. Błąd. Przesłano duplikat dokumentu, 

6. Oczekuje na wysłanie, 

7. Czeka w kolejce na wysłanie. 


Możliwość wysyłki profilem zaufanym została wyłączona


Jeśli plik JPK zostanie wysłany, ikona zmieni swoją barwę na pomarańczową oznacza to, że plik jest w trakcie 
weryfikacji. Gdy plik JPK zostanie przetworzony, status wysyłki zmieni się na zielony kolor.



Plik JPK zmieni status po kilku minutach w zależności od daty, z jaką został wysłany. Proszę pamiętać, gdy wysyłamy plik w ostatnim dniu z racji dużej ilości przesyłanych plików do urzędów, weryfikacja pliku JPK może potrwać dłużej.


Sprawdzenie statusu wysyłki


Pomyśle wysłanie pliku JPK_V7 z systemu spowoduje, że w zakładce INBOX w folderze Inne zostanie umieszczone UPO.



Status wysyłki pliku JPK można zweryfikować na stornie e-mikrofirma.mf.gov.pl.


W celu sprawdzenia statusu należy wprowadzić numer referencyjny, który należy pobrać z systemu. Proszę przejść do zakładki Moja księgowość/JPK, najechać na plik JPK_V7 i kliknąć przycisk Zmień numer referencyjny.  


Teraz proszę skopiować numer referencyjny w pole oraz kliknąć w przycisk sprawdź.
Jeśli plik został poprawnie wysłany wyświetli się UPO do pobrania w formacie PDF lub XML.


Po prawidłowej wysyłce pliku JPK z Systemu dokument UPO zostanie automatycznie przesłany do e-Segregatora. Aby to sprawdzić należy przejść do zakładki INBOX/ Inne i wybrać podzakładkę Nieprzypisane