W systemie mOrganizer Finansów istnieje możliwość zaksięgowania dokumentów ręcznymi wpisami w celu wskazania zapisu w odpowiedniej pozycji KPIR, jak i Rejestru VAT. Aby dodać ręczny wpis należy:
1. Przejść do zakładki Koszty/Faktury kosztowe;
2. Po lewej stronie wybrać Opcje zaawansowane/Ręczne wpisy;
3. Kliknąć w przycisk Dodaj ręczny wpis;
4. Wprowadzić dane zgodnie z fakturą. Istotne jest aby kontrahent był wcześniej dodany do listy w zakładce Przychody/Kontrahenci;
5. Zapisać można wyłącznie do:
- KPIR, poprzez zaznaczenie checboxem parametru Zapis tylko do KPIR lub
- Rejestru VAT - zaznaczenie checboxem parametru Zapis tylko do rejestru VAT:
- jeśli dokument na być ujęty jednocześnie w KPiR/PIT oraz rejestrze VAT wówczas należy uzupełnić dwie pozycje ale bez zaznaczania checkboxów
6. Zatwierdzić przyciskiem Wystaw.