W systemie mOrganizer Finansów istnieje możliwość zaksięgowania dokumentów ręcznymi wpisami w celu wskazania zapisu w odpowiedniej pozycji KPIR, jak i Rejestru VAT. Aby dodać ręczny wpis należy:


1. Przejść do zakładki Koszty/Faktury kosztowe;

2. Po lewej stronie wybrać Opcje zaawansowane/Ręczne wpisy; 




3. Kliknąć w przycisk Dodaj ręczny wpis;



4. Wprowadzić dane zgodnie z fakturą. Istotne jest aby kontrahent był wcześniej dodany do listy w zakładce Przychody/Kontrahenci;

5. Zapisać można wyłącznie do: 

  • KPIR, poprzez zaznaczenie checboxem parametru Zapis tylko do KPIR lub
  • Rejestru VAT - zaznaczenie checboxem parametru Zapis tylko do rejestru VAT:
  • jeśli dokument na być ujęty jednocześnie w KPiR/PIT oraz rejestrze VAT wówczas należy uzupełnić dwie pozycje ale bez zaznaczania checkboxów



6. Zatwierdzić przyciskiem Wystaw.