W zakładce Klienci/ Obsługa klientów/ JPK mamy dostęp do wszystkich wygenerowanych plików JPK klientów. 





W zakładce Filtruj możemy ustawić okres, jakiego dotyczy plik JPK, konkretnego klienta, księgową prowadzącą, a także typ deklaracji i jej status.



Pobieranie pliku JPK


Aby pobrać plik JPK należy ustawić na nim kursor myszy i kliknąć przycisk Pobierz. Plik zapisze się na komputerze. 








Wysyłanie pliku JPK


Aktualnie wysyłka pliku JPK_VAT odbywa się za pośrednictwem zewnętrznej bramki Ministerstwa Finansów.


Aby wysłać plik JPK do Urzędu Skarbowego należy:

  • Po wysłaniu pojawia się komunikat o Statusie Dokumentu. 

  • Następnie pobieramy UPO

 

  • UPO wysyłanie jest również na adres mailowy użyty w zewnętrznej Bramce Ministerstwa Finansów 
  • Numer referencyjny należy uzupełnić w zakładce Ewidencje / JPK w polu Podaj numer referencyjny. Numer referencyjny składa się z ciągu 32 znaków, wysyłanych wraz z UPO w wiadomości e-mail.




 JPK można również wysłać za pomocą aplikacji Klient JPK 2.0 Ministerstwa Finansów, którą można pobrać ze strony https://www.podatki.gov.pl/jednolity-plik-kontrolny/jpk_vat/aplikacje-do-pobrania/ 

  • Po zainstalowaniu aplikacji należy kliknąć przycisk Kontynuuj
  • Następnie klikamy przycisk Wyślij dokument

  • Aby dodać plik z komputera klikamy w przycisk Dodaj dokument