Generowanie pliku JPK_V7M 


W celu wygenerowania pliku JPK_V7M należy przejść do zakładki Moja księgowość/Zamknij miesiąc. Po zaznaczeniu danego miesiąca proszę kliknąć przycisk Krok 1 Uruchom proces kontroli, co spowoduje wygenerowanie pliku JPK_V7.



Po przejściu do zakładki Moja księgowość/JPK będzie widoczny niezatwierdzony plik JPK_V7. Wraz z zatwierdzeniem pliku zostanie zatwierdzona poglądowa deklaracja VAT dostępna w Moja księgowość/Deklaracje. Po zatwierdzeniu pliku będzie go można wysłać za pomocą profilu zaufanego klikając w przycisk Wyślij profilem zaufanym oraz za pomocą kwoty przychodu do autoryzacji, klikając w przycisk Wyślij.



Po wysłaniu pojawi się jeden z następujących komunikatów:

  • Wysłano JPK V7

  • Niezarejestrowany profil zaufany w mBank. Profil zaufany można założyć przechodząc na stronę...

  • Nieaktywny profil zaufany w mBank. Profil zaufany można założyć przechodząc na stronę..

Jeśli plik JPK zostanie wysłany, ikona zmieni swoją barwę na pomarańczową oznacza to, że plik jest w trakcie 
weryfikacji. Gdy plik JPK zostanie przetworzony, status wysyłki zmieni się na zielony kolor.



Plik JPK zmieni status po kilku minutach w zależności od daty, z jaką został wysłany. Proszę pamiętać, gdy wysyłamy plik w ostatnim dniu z racji dużej ilości przesyłanych plików do urzędów, weryfikacja pliku JPK może potrwać dłużej.


Sprawdzenie statusu wysyłki


Status wysyłki pliku JPK można zweryfikować na stornie e-mikrofirma.mf.gov.pl.


W celu sprawdzenia statusu należy wprowadzić numer referencyjny, który należy pobrać z systemu. Proszę przejść do zakładki Moja księgowość/JPK, najechać na plik JPK_V7 i kliknąć przycisk Zmień numer referencyjny.  


Teraz proszę skopiować numer referencyjny w pole oraz kliknąć w przycisk sprawdź.
Jeśli plik został poprawnie wysłany wyświetli się UPO do pobrania w formacie PDF lub XML.