W systemie istnieje możliwość wysłania pliku JPK_V7 podpisem kwalifikowanym. Przed wysyłką należy pamiętać, aby prawidłowo zaznaczyć parametry w zakładce Ustawienia.
W tym celu należy zalogować się na konto firmy i w prawym górnym rogu ekranu kliknąć na koło ustawień.
W przypadku, gdy na koncie klienta pakiet mKsięgowość Komfort nie jest włączony należy taki pakiet uruchomić, poprzez przesunięcie suwaka w prawą stronę. Aktywny pakiet ma kolor zielony.
W kolejnym etapie należy prawidłowo uzupełnić ustawienia w zakładce Ustawienia wysyłki plików JPK_V7. W tym celu proszę:
Przejść do zakładki Ustawienia/Ustawienia wysyłki plików do Urzędu Skarbowego.
Zaznaczyć parametr Wyślij podpisem kwalifikowanym oraz Oświadczam, że dostarczyłem do US poprawnie wypełniony formularz UPL-1 oraz uzupełnić datę złożenia UPL.
Przed wysłaniem pliku JPK konieczne jest jego wcześniejsze zatwierdzenie. W tym należy przejść do zakładki Księgowość/JPK na koncie klienta i nakierować kursorem na plik a następnie wybrać opcję Zatwierdź.
Po wykonaniu wszystkich powyższych czynności należy wylogować się z konta klienta (w prawym górnym rogu klikamy ikonę kółka ze strzałką w bok) tak, aby pozostałe etapy wykonać już z poziomu modułu Biura Rachunkowego.
Kolejnym krokiem przed wysyłką jest przypisanie w zakładce Obsługa księgowa klientów/Stan obsługi firm księgowego prowadzącego, jeżeli nie został przypisany wcześniej. Szczegółowa instrukcja przypisania księgowego prowadzącego została opisana w artykule Przypisanie księgowej prowadzącej do konta klienta
Wysyłanie pliku JPK_V7M i JPK_V7K podpisem kwalifikowanym
W celu wysłania pliku JPK_V7 podpisem kwalifikowanym należy z poziomu Biura Rachunkowego przejść do zakładki Obsługa księgowa klientów/JPK. Następnie nakierować myszką na wybrany plik JPK i kliknąć przycisk Podpisz i Wyślij.
W lewym górnym rogu otworzy się okno KIR SZAFIR w którym zostanie wyświetlony plik JPK do podpisania. Po prawidłowym procesie podpisania pliku w systemie zostanie wyświetlony komunikat Wybrane deklaracje zostały podpisane i wysłane.
Po weryfikacji pliku przez Ministerstwo Finansów odpowiedni status będzie widoczny w systemie księgowym. Numer referencyjny pliku JPK V7 będzie wysyłany na adres mailowy podany w zakładce Ustawienia/Firma w Osoba odpowiedzialna za wyliczenie podatków.
W celu wygenerowania i pobrania UPO należy na pliku JPK_V7 kliknąć przycisk Zmień numer referencyjny, a następnie wskazany numer wkleić na stronie: https://e-mikrofirma.mf.gov.pl/jpk-client/Status.
W celu pobrania potwierdzenia UPO z systemu należy przejść do zakładki eSegregator/Inne/UPO - w tym miejscu będzie możliwość pobrania potwierdzenia wysyłki w formie PDF.